Goedemorgen Tanzania - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Bas Heiden - WaarBenJij.nu Goedemorgen Tanzania - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Bas Heiden - WaarBenJij.nu

Goedemorgen Tanzania

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

31 Mei 2014 | Tanzania, Moshi

Beste Allemaal,

Zoals de meesten van jullie weten heb ik vorig jaar zomer besloten om naar Tanzania te gaan. In dit land net onder de evenaar ligt de Kilimanjaro. 5895 meter hoog. Op zoek naar een nieuwe ervaring en uitdaging in het leven. Want jezelf uitdagen zorgt voor persoonlijke groei. Om goed te zijn voorbereid en om zo min mogelijk aan het toeval over te laten ben ik begonnen met hardlopen vprig jaar Juli om conditie op peil te krijgen. Ook heb ik veel gelezen over wat je zoal kan verwachten, de hoogte, vaccinatie's, uitrusting en ook de reisorganisatie. Want dat zijn er nogal wat. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een lokale aanbieder na aantal mailtjes over en weer.

Nu na 10 maanden denk ik goed voorbereid te zijn zodat ik onderweg zo veel mogelijk kan gaan genieten en uiteindelijk " Uhuru Peak " ga summiten. Een selfie gaat zeker gemaakt worden. Gisteren ben ik alles gaan inpakken. Sommige weten dat ik soms met enkel een kleine trolley gemakkelijk 1 week weg kan, echter is dat nu anders. 2 rugzakken, 1 van 65 liter en 1 van ongeveer 12 liter. Beiden goed gevuld. Nadat ik hiermee klaar was kwam er nog vistie. Pa en Jannie haalden bij mij de laatste stress weg met hun verhalen. Deze gezonde spanning had ik sinds een week of 2. Want je gaat toch allen in een onbekend land naar grote hoogte. Later volgede de rest van de familie en schoonfamilie voor een hap en een snack, immers werd ik 38 jaar. Heel mooi maar ik las van de week nog in de krant dat mannen zich het best kleden op hun 37e.

Vannacht om 3.10 ging de wekker. Een paar uur lopen tukken, kop koffie en gaan. Op naaar Dusseldorf. Gerrie en Moniek brachten mij weg. Na afscheid te hebbn genomen vloog ik met de KLM naar Amsterdam om vervolgens over te stappen op een groter vliegtuig. Ditmaal een Airbus A330-220. Het begin was goed en kon niet beter, het vloog precie boven Nijmegen. Prachtig!
Tijdens de vlucht raakte ik in gesprek met George Mwakalinga...je raad het al...George Michael voor mij dus.... Hij lustte graag Heineken want tijdens de vlucht had hij er 3 achter de kiezen. Ik beperkte mij tot water en cola. Een biertje samen na aankomst zat er niet in want hij woonde in Arusha..das net de andere kant op. Wat mail adressen uitgewisseld want hij was benieuwd hoe ik het ervanaf breng. Hij was voor een seminar in Duitsland. Na 50 dollar te hebben betaald mocht ik mijn stempel halen om vervolgens de bagage op te halen. Bij het uitlopen van de terminal zag ik mijn naam al op een bordje staan. De chauffeur stond te wachten om mij vervolgend naar het Keys Hotel in Moshi te brengen. M

Meer volgt op een niet nader te noemen tijdstip..

Mambo Jambo...

  • 31 Mei 2014 - 13:38

    Hans Persijn:

    Te gek hoor dat je dit onderneemt! En hoe lang blijf je nu daar? greetz!!! Hans

  • 31 Mei 2014 - 14:41

    Debbie:

    Wauw Bas! Gaaf! Hele fijne tijd gewenst en kom
    Goed terug..
    Eh... Dat mailadres van George M, wil ik ook best! ;)

    Liefs Debbie

  • 31 Mei 2014 - 17:30

    Patrick:

    Hoi Bas, heel veel succes morgen. Ik ben trouwens erg benieuwd naar de selfie

  • 31 Mei 2014 - 17:47

    Gerrie En Mieke:

    He Bas,

    Fijn dat je goed bent aangekomen.
    Wij wensen jou heel veel succes bij deze spannende onderneming!!
    Dikke kus van ons

  • 31 Mei 2014 - 23:07

    Moniek:

    Lieverd heel veel succes morgen!!! Ben benieuwd naar je selfie ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Moshi

Bas

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 7166

Voorgaande reizen:

28 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Kilimanjaro Tanzania

24 Mei 2010 - 14 Juni 2010

Van Moskou tot Beijing

22 Augustus 2007 - 11 September 2007

Viëtnam 2007

Landen bezocht: